khimfalanius

Alla inlägg under december 2009

Av Khim Falanius - 28 december 2009 09:58

Häromdagen berättade jag att Troy börjat sin kriminella bana med skadegörelse, titta nu bara vad han gått vidare till, misshandel!!

  


Varför inte ge mamma en dansk skalle i julklapp? Ska fundera på hur jag kan vända hans liv åt att endast hedra sin mor!


När vi väl va vänner blev det en färd till min morbror och hans familj

  

By the way, kolla den coola mössan som införskaffades på julrean. Dock till vanligt pris..

När vi anlände till palatset insåg Troy snabbt att han kommit till leklandet. Kusinerna bar ner en låda full med leksaker som roade Tory nästan hela kvällen

  


När inte leksakerna längre fyller sitt syfte fungerar det alltid att stå

     

Kävllen avslutades med kalla öl, grillat kött, världens godaste hemmagjorda daim! LOVE IT!! Och till Tobbes lycka va det hockey på tv:n. Troy öste på (med en powernap inräknad) till ca 22:00. På tok för sent men är det fest så är det.

En mysig dag och nu är byxorna för tajta..

Med tanke på att jag inte fått med någon bild på kungen i Övraby lägger jag in en från julafton..

  

Denna man, denna legend   

Av Khim Falanius - 26 december 2009 10:29

Jag känner mig som ett torrt fnöske med ölmage! Allt ljust bröd och icke avsminkningar har satt sina spår. Har varje kväll lovat att efter nyår blir det hudvård som står högst på listan! Men det får återkomma efter nyårsklockan har ringt.. fram tills dess är det en frizon. eller hur?


Av Khim Falanius - 26 december 2009 10:24


Det är storm i Skåne. Har varit ett sånt underbart vinterland men nu finns det bara en blåsig lerhage kvar. Trots detta tvingade jag min kära man att köra på en otroligt moddig vägbana.

  


Tobbe höll väl kanske inte riktigt med om att vi va tvungna att åka men jag använde kortet "troy måste ju ha mellanmål". Dock såg påsen ut sä här på vägen hem

  


När vi närmade oss hemmet insåg Tobbe (endast tobbe, jag lever i en väldigt naiv trafikvärld) att vi ej skulle komma fram hela vägen.

  


Så det blev parkering en bit i från. tobbe va väl lika glad för det, observera att han hade jacka på sig!

  


Jag hade minsann ingen jacka, men så är jag en viking med.. Fick dock med mig världens största halsduk


     


Vi har nu i 3 dagar hållt oss inomhus och livnärt oss på julskinka, julmust ljust bröd och choklad. Okej, ngn öl med.. Känns som att Troy klättrar på väggarna så idag blev det aktivering. Åkte in och trängdes på julrean. Slutresultatet där blev en t shirt till troy och en ascool mössa. Ska inte heller glömma att folk i Skåne är världens lataste och anser inte att man behöver plocka upp bajset efter hundarna. Vilket i sin tur resulterade i bajs på vagnens hjul som sedan blev bajs på mina converse! Damn you skåne people!!!!


När bajset va bort torkat blev det jul middag hos morfar & mormor. Troy tackade för inbjudan genom att ta sönder en blomkruka

  


Så här förgrymmad blev gammel-morfar.. och ja, bilden är inte helt äkta.. 

  


Mormor hade sen ett litet prat med Troy, som lovade att aldrig mera göra om detta

  


Trots denna grova skadegörelse fick lilleman paket av sina snälla kusiner..Mamma som "inte alls" bryr sig om paket va bara tvungen att "hjälpa" Troy öppna det

  


Nu känns det bra för samvetet då Troy har fått lite nya intryck idag. Själv ska jag bearbeta mina intryck genom några timmars underbar sömn. Om bara magen kunde sluta skrika - hjälp mig! Hon äter bara skitmat. En till julskinka på vitt bröd och jag tar livet av mig!!!  

Av Khim Falanius - 26 december 2009 10:11

  


Fotografen är min extra-moster Malin Moström. Det ska självklart läggas till lite bilder på henne med sen!


  


Vill du smaka på mina nycklar?

Av Khim Falanius - 26 december 2009 09:36

  


Det fungerar väl på matchdagar men annars får det nog vara nog..

Av Khim Falanius - 26 december 2009 09:34

  

Visst ser det ut som att hon lyssnar på allt viktigt jag har att säga


 

     

Nu är det bus på allvar!


En skön dag hos min moster och mina 2 små mostrar.  

Av Khim Falanius - 26 december 2009 09:32

  

 

Tänk att morfar hållt mig när jag va lika liten som Troy är här. Generationsmöte..

Av Khim Falanius - 26 december 2009 09:00

De som känner mig sedan Göteborgs tiden skulle nog beskriva mig som en “Svenssonfobiker”. tänk dig tjejen med ljusa dreads, största anhängaren på billigaste ölpuben och med drömmen om att syssla med radio. Den bilden stämmer in på mig perfekt, den bilden är inspirerande och den bilden har förändrats. Inte till det sämre, bara till det naturliga.


För mig blev förändringen egentligen först naturlig när jag träffade min älskling Tobbe. Första blicken på honom (då han fortfarande va namnlös) gjorde mig varm. Han blev efter det: den söta killen i mössa med de vita tänderna. Sen efter några snabba glimtar blev han en person som gjorde mig pirrig vid varje möte. Under tiden jag stötte på honom hade jag en relation men “paxade” honom snabbt inför mina singel väninnor. Med motiveringen, jag kanske ska bli ihop med honom en dag. Anade nog inte hur rätt jag själv hade!


Hur vi träffades och hur vi blev VI på riktigt får jag återkomma till. Funderar bara på hur man ska uttrycka den delen utan att våra stackars föräldrar får bilder framför sig som de helst vill undvika..

När jag skriver om förändring (från svenssonfobiker till:  Jag vill ha villa, volvo, vovve och bebbe) menar jag egentligen bara att jag plötsligt hittade någon man kunde få allt med.

Jag kan fortfarande vara ölälskare, babblig, lite störd men samtidigt vara fästmö, mamma och ibland tillochmed folkskygg.


I den här bloggen tänkte jag bjuda på glimtar ur ett nytt livsskede. Ska vara mammaledig med våran guldklimp Troy och balansera mellan bullmamma och lådvinsmamma!


     

Vem trodde att det kunde bli så bra?



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards