khimfalanius

Alla inlägg under februari 2011

Av Khim Falanius - 14 februari 2011 08:59

Idag va tanken att mysa och leka för fullt med sonen men så blev  inte fallet. Har haft en skrikande Troy halva natten och nu är det bokat ett jourbesök på öron på ryhov idag. Sen skyndar vi hem så att han somnar hemma så att jag med får sova. Viktiga grejer!


Jag har i huvudet förberett en tre rätters till min underbara man men frågan är om det inte blir pannkakor istället för då äter Troy med. Hade förberett för några kalla öl och lite bubbel dagen till ära men det få nog snällt vänta till helgen. Skulle man dricka något idag så blir det säkert så att troy blir sämre och behöver upp till sjukhuset. Då står man där och får betela taxi och skämmas för att man luktar öl.. Ja ja, är helt ledig i helgen så då får det bli mys för hela slanten. Det är ju faktiskt mysigt att äta pannkakor med tända ljus med. Alla hjärtans dag handlar ju om att vara med dom man älskar. Så så länge vi är samlade blir det mys, eller hur?


                           

                           Hoppas att du får en fin alla hjärtans dag.

En del tycker att bara är ett kommersiellt jippo men jag är en sucker för alla ursäkter att uppvakta varandra så jag gillar det!

Av Khim Falanius - 13 februari 2011 20:25

    Alla hjärtans dag    


En dag att fira våra nära och kära

En dag att skicka en extra tanke till alla som betyder det där lilla extra

    

  

Puss på alla hjärtans dag min fina son. Du är det finaste jag nånsin sett.


  

Min fina man. Tänk att jag fått lyckan att träffa dig.

Visste inte att det fanns en person bara för mig

Visste inte att man kunde känna så stark

Visste inte att man kunde vara så lycklig







Av Khim Falanius - 7 februari 2011 20:44

Min älskling fyllde som sagt 30 år och min tankegång gällande paket slutade i 2 olika delar. Fotobok och tatuering!


Jag bifogar bild och länk på företaget som gjorde fotoboken och kan verkligen rekommendera dem. Jag är så nöjd med resultatet. Men nöjdast va nog Tobbe. Boken va gjord i olika kapitel. Kapitel som handlade om allt vi hunnit uppleva under våra 5 år tillsammans. Jag gjorde boken  så ren och enkel som möjligt, ville ha svart bakgrund och romantiskt textsnitt. Det enda som inte va en fullträff va sidan på boken, den va vit och allt annat va svart. Vet inte om det är standard och det ser inte dumt ut men jag hade velat ha den svart.


Tobbe fick boken på ett hotellrum i Köpenhamn tillsammans med ett glas bubbel. Innan han hann öppna paketet så kom mina tårar. Det blev de intensivt på nåt sätt. Jag gick igenom boken i huvudet och det innebär att jag egentligen gick igenom allt vi gjort tillsammans. Alla fina minnen finns i den boken. Alla tuffa tider finns med och alla känslor är där. Tobbe hade inte kunnat tro att det va en fotobok han skulle få och han blev lite överväldigad av alla bilder. Men på ett otroligt bra sätt. Vi satt som två känslofyllda romantiker över ett glas bubbel och bara mös. Låter lite töntigt men det va helt underbart   


    


  

    

  

  

   Hur underbart ser det inte ut? En hink med ren lycka!


   www.fotoklok.se



En fråga! Tobbe fick pengar till tatuering av mig, Fidde och Sandra. Tanken är att göra ett porträtt av troy på underarmen. Har du något tips om en bra tatuerare? Heidi i GBG har 4 års väntetid. Så sjukt! Det måste väl finnas någon mer i Sverige som är bra?

Av Khim Falanius - 7 februari 2011 20:29

 

    Att tankarna har gått..

Hur kan jag ge honom en oförglömlig födelsedag?

Och vad ska man köpa?

Hur visar man den människa man älskar mest i världen extra mycket en sån här stor dag?


Tankarna har snurrat och resultatet återgick hela tiden till ”barnledig avkopplig med en god dagsöl” Och hur löser man det på bästa sätt?

Jo, man ringer till sina föräldrar och frågar dem och de vill ha sällskap av en liten Troy med en stor portion kärlek och energi. Mina föräldrar hör bara ”kärlek, troy” och sen va det klart!!!


Då va det bestämt vad vi skulle göra, (kommer  återkomma med detaljer och självklart bilder) men vad ska man ge?

Det ska vara personligt och något han kan ha kvar och minnas. Jag har redan gett honom 2 olika halsband med foto och text så jag kan känna att det är gjort. Jag har frågat vad han önskar sig, och hans svar va egentligen som mening ovan ”något man minns”.. gahhh prestationsångest..


Han har redan fått förstorat kort på oss, Troys handavtryck i en fin ram.. måste erkänna att min fantasi börjar tryta. Det blev en natts sömn till med tankar som styrde min drömmar och när jag vaknade hade hjärnan uppfunnit svaret.. EN FOTOBOK!!!!

Wihh va kul =) Vilken grej att få.

Vilket tema ska jag ha?

Vart har jag alla mina bilder?

I vilket skick är dom?

Hur gör man ens en fotobok?


Jag började  med att googla, snabb leverans på google.. Detta kändes minst sagt som ett krav med tanke på att min uppfinningsrikhet tagit lite för lång tid.. Fick träff på FOTOKLOK, ett företag i Kinna. Googlade omdömen och hittade bra kommentarer så det va bara att satsa.. NU började jobbet. Vilket skämt det är att bränna ut sina bilder genom åren och sen hitta dem. Ha ha, det tog sina timmar och efter att ha laddat ner ett program från företagets hemsida  så tog det ca 2 timmar att få in rätt kort på datorn för bearbetning. Korten från de första åren är tagna med mobil och har inte den bästa kvalitén så det kändes svårt att välja korten. Men vad tusan, det viktiga är minnena och inte kvalitén, eller hur?


När man då börjar göra en fotobok kan man ju välja olika teman men det hoppade jag och gjorde en egen. Enklare sagt än gjort. Men efter 6 timmars jobb fick jag det gjort. Bara för att upptäcka att man även kunde ladda ner en handbok…. Hmm, det hade nog varit ett smart drag.


Fick hem boken efter några dagar och resultatet är så bra! Tobbe har precis fått boken när detta publicerats så därför kan jag skriva vad ett av hans paket är =) När vi kommer hem från våran tripp till närliggande land kommer det komma bilder på både bok och resa!


NU ska jag återgå till att njuta av tiden med min älskling som helt klart passar med en grön flaska i handen och ledighet som fokus


Grattis min fina man, jag älskar dig mest i världen

 

      www.fotoklok.se (Har funkat kanon för mig)

Ovido - Quiz & Flashcards