khimfalanius

Alla inlägg under januari 2010

Av Khim Falanius - 29 januari 2010 08:04

Innan frukost ser lillen oftast ut så här..


  


Men när gröten är nere blir det andra miner


  


Sen är det bad som ska följas med bus.


    


En rolig lek är när man låtsas att allt man kommer över är en hatt


  


Sen blir det mys innan det är dags att sova förmiddag. och ja, jag njuter mer än lillen. Tur att jag är starkare, annars hade han nog rymt!


Dagen fortsätter med bus och klätterlekar. Zappa gör sig påmind med sin leksak med. När vi lägger ut en lekfilt så tar han alltid första platsen. Men det är klart att Zappa måste vara med, han kom ju först!


  


Pappas efterlängtade hemkomst innebär nattning och mys i soffan. Oftast blir det nattning i den egna sängen men ibland kommer pappa hem med mysabstinens


   


Medans pappa och Troy myser gör mamma sig vacker.. Slutresultatet är värt denna vackra utstyrsel!


   


Lillen sover, Mammas hy luktar gott, pappa sitter vid datorn eller ligger i soffan, Zappa sover och drömmer om mamman till hans barn. Nu är allt precis som det ska va!!

Av Khim Falanius - 29 januari 2010 08:01

  


En skinnjacka från H&M 299:-


Hur snygg är den inte? Coola killen   

O ja, visst är det ett märke i pannan. Lillen lyckades dra ner en blomkruka i huvudet. För att sedan dagen efter klämma 2 fingrar, mina nerver!!! Jag håller koll på lillen men han är en orädd apa som älskar bus. Så det är nog bara att vänja sig vid tanken på blåmärken. Det gör nog ondare i mig än vad det gör på honom..

Av Khim Falanius - 29 januari 2010 07:51

Hmm. Denna veckan har jag endast gått ner 0,3 kg. Mot förra veckans 1.2 Visserligen så har jag inte kunnat träna då jag åker in och ut på sjukhuset hela tiden med den där jäkla gallan.. Har aldrig känt sån smärta som det senaste anfallet. Det va värre än att föda barn och jag trodde inte att ngt kunde jämnföras med det. men nog om sjukhus och tråkigheter. finns roligare saker att skriva om. Som tillexempel Mac donalds.. hmmm, undra om det besöket har med min lilla viktminskning att göra?..


  


Bäst att ha med mariekex till pappa om han inte gillar maten


  


Vad ni inte ser här är att det satt en jättesöt tjejbebis bara en bit bort. hon va inte så intresserad av Troy, men hon såg kanske dåligt


  


Troy fick smaka en pommes. Dock med saltet borttaget.. Hoppas inte BVC läser bloggen..


Jag själv hade längtat i flera veckor till det här besöket då jag är en sucker på Mac donalds. Beställde glatt min nachosburgare med en pommes och mineralvatten. För att upptäcka att man numera får vattnet direkt i en papperskopp. Skämtar dom eller? De tog 17 kronor för den koppen! Känns så olyxigt. De kan lika gärna ha kolsyrat lite vatten själv. Det förstörde min "jag har råd att äta ute, lyx känsla"

En sån grej kan jag sitta och reta mig på på tok för länge. Måste kanske hitta något att engagera mig så jag kan släppa de småsakerna. men nu när jag väl tänker på det igen får jag erkänna att pulsen går upp och jag vill slåss!!! DAMN you mac donalds!

Av Khim Falanius - 26 januari 2010 07:47

På att blogga är jag värdelös. Eller iallafall dålig på att uppdatera men den här gången har jag en fullt giltig ursäkt. Jag har inte hittat kameran... Men nu är den funnen och det är dags att åter igen bekanta sig med vinklar som gör att man ser så smal ut som möjligt  


Igår va linda Olsson här med sin lilla ängel Annie. Hur söt får man egentligen vara? dock va kameran inte hittad ännu så ni får lita på mitt ord. Vi gick runt Munksjön och släppte Zappa lite. Ingen va lyckligare än han!

Sen blev det lunch och så syndade vi.. Årets första semla slank ner som efterrätt. Vill poängtera att vi delade på en. Tack Linda för den viljan. Annars hade jag glupskt svalt en semla själv.. Och det får jag inte göra nu. Inte på vardagar iallafall. Har satt igång med att tänka på vikten nu. Skönt! Längtar bara så efter att träna. Har ju varit sjuk sen nyår känns det som men på torsdag ska jag och kusin Angelina ge oss ut på Pilatesmattan och forma våra smärta kroppar.


Nu är klockan nästan 08 och tanken va att leka med pia och Sigge på öppna förskloan men Sigge mår inte riktigt bra så det får bli en annan dag. tänker på dig Sigge! Istället blir det ett varv runt munksjön. Sen blir det besök av Karin W. Det är med henne, Katarina och lappen jag försöker gå ner i vikt. En gång i veckan vägs vi allihopa på jobbet. Jag har inte varit på jobbet än men vägt mig hemma. Det går neråt och jag är nöjd med tanke på att jag inte rört på mig men för Karin går det kanon. Hon är så duktig!!

Tänkte bjuda på kyckling,chilli röra med bakad potatis och mkt sallad som lunch. MMM.. tänk om man kunde toppa det med ett glas vin eller en kall öl i solskenet som inte finns. Ska även se till att ta fram kameran och föreviga Karin hemma hos mig.


Måste ju också få in varför jag är smart. Lillen älskar att bada och det blir ofta gansla långa bad. Då kom jag (smart som jag är) på att min bärbara dators sladd räcker till toan. mmm man måste älska min hjärna!


Ha en bra dag så återkommer jag med lite bilder.


Av Khim Falanius - 14 januari 2010 19:20

Även om man är hängig så klarar man bus en stund. Dock togs dessa korten precis i början av sjukdomar


  


   


4 dagar senare har Troy fått sin andra öroninflammation och ser inte lika pigg ut. Tur att pappa vabbade idag..


   

Pappa ser lite trött ut han med. Kan nog bero på att jag ligger sjuk i feber och halsfluss så han har fått ta 2 nattpass med sjuk bebbe och jobbat. Du är bäst älskling!  


  

Lillemannen.. Jag vill bara ta bort det onda..

Av Khim Falanius - 14 januari 2010 19:04

Det bästa med att ha fått barn är nog att man faktiskt plötsligt börjat uppskatta att umgås utan att dricka öl.. även om det är mysigt med öl med =)


Denna gång bjöd Pia på sin hemmabakade kanelbullar. Mumma, det gjorde du bra Pia, du är en redig bullmamma   





  

Troy tycker nog att det är lika roligt att följa efter Sigge som att faktiskt sitta och leka. Sigge va inte riktigt lika nöjd när Troy försökte stjäla hans saker..





  

Det är så kul för nu har de verkligen utvecklat sina egna personligheter. Sigge är den lugna och Troy är den som hänger i gardinerna. Undra hur de kommer vara om 1 år?





  

Troy fick låna Jeppes keps.





  

Men den satt nog bättre på Jeppe





  

Värdinnan ville inte vara med på bild, men jag tog en ändå..





  

Karlarna satt framför datorn, kämpade med dataproblem. Vanligtvis är det Pia som inte uppskattar när de sitter vid datorn. Men hon har nu fostrat Sigge till att säga till. Han visade sitt missnöje genom att krypa fram, ställa sig upp och bita Tobbe i handen. Det va första gången han har bitit någon så Tobbe ska känna sig speciell




  

Av alla leksaker hittade Troy sin favvo





  

En nöjd Bebbe!


Tack för en mysig stund   


Av Khim Falanius - 14 januari 2010 18:55

Underbara tant T (eller miss Tee som jag kallar henne) kom och hälsade på. Under visiten lärde hon Troy ett nytt ord, -hej hej. i falsett. Detta ord har knappt hörts sedan hon åkte hem. Inspirationen är nog borta, typ i Göteborg...

Va ju tvungen föreviga upplevelsen med en bild


  

Ok, Troy ser inte så road ut, men ha i åtanke att han va sjuk..


När miss Tee åkt hem och lillen skulle sova va det många intryck som skulle smältas och som bekant smälts dom när man sover. Så ligga still va det inte prat om..

  


Tack för besöket gumman, syns snart igen   

Av Khim Falanius - 14 januari 2010 18:51

Va bara tvungen att lägga in ett kort jag hittade. Herr Peter Wretmo hade äran att hålla i Troy den store. Visst passar Peter med bebbe?


  

Ovido - Quiz & Flashcards