khimfalanius

Alla inlägg under juli 2012

Av Khim Falanius - 31 juli 2012 11:57


Ok, jag mår väl inte bättre alls men däremot va jag hos barnmorskan nyss och fick en förklaring. Jag har haft lågt blodvärde hela tiden men nu hade det gått från 127 till 90. Så syret till blodet som transporteras suger. Blir till att hetsäta niferex nu. Du som har varit gravid vet att dom tabletterna är självklart bra för järnet men en mardröm för magen.. Men de e bara att gilla läget! Ändå skönt och veta vad som är fel.

Viktuppgång nu är 9 kg. Magmåttet enormt men jag följer min egen kurva så det är bra.

Man kollade även om bebisen fixerat sig och det hade den med besked. Inte nog med fixeringen den hade även borrat ner sig så mycket det går utan att titta ut. Det betyder ju inte att det blir en tidig förlossning men minsann början bebben förbereda sig på den stora flykten!

Idag skippar vi kort på den gravida utan jag bjuder på ett kort på världens gladaste kille. Jag har tyvärr inte mycket energi kvar för lek med min vackra son men då och då får man pressa kroppen och ge sig ut. När man ser leendet i hans ansikte är det värt vilken smärta som helst!

Av Khim Falanius - 30 juli 2012 21:15

Att det är tungt nu. Allt har förändrats så de sista 2 dagarna. Jag känner mig typ sjuk. Öm i kroppen, känns som armarna domnar av. Lätt illamående utan att spy. Så sjukt orklös. Tungandad och svullen. Det är säkert vanligt när man närmar sig slutet av graviditeten men det blev så bara över kort tid. Men men det löser sig alltid. Känner sparkar från bebisen även om det har minskat ordentligt. Att jag längtar efter inte vara gravid!
Ursäkta för det icke peppande inlägget..

Sov gott! Och, ja, jag bjuder på den här bilden :)

Av Khim Falanius - 23 juli 2012 21:55

Min älskade vän Malin är i stan och inte nog med att hon hälsade på, hon kom med gåvor också! Ingen va nöjdare än jag. Vilka otroligt fina paket. Jag lägger upp lite kort på paketen i morgon :) Tack Malin!! (och tack till din kära man med)

Av Khim Falanius - 21 juli 2012 20:19

Nu när välbefinnande är en bristvara så tar jag verkligen hand om de stunder då jag faktiskt känner mig halvnormal. Idag har illamåendet gjort sig påmint lite då och då men det är inte så farligt. Så idag har det fungerat att vara med och delta i min mans projekt, framsidan.
Han har legat på knä och tagit bort allt ogräs mellan stenplattorna och det har rensats bort buskar och slitits bort rötter. Så skön känsla när det börjar se ut som att det bor någon här! På våran gata är det mest pensionärer med all tid i världen så man har haft lite lätt prestationsångest :)

Men som sagt, idag har det fixats. Jag har planterat lite blommor och gjort det lite mysigt. Tänk va blommor kan göra!

Till nästa år ska huset målas om och istället för våra gamla balkongmöbler ska det handlas en vit grupp med bord och soffa. Det är nämligen på framsidan vi äter frukost när det är fint väder. Så vi tänkte vänta tills det reas ut efter sommaren och hoppas på att göra ett klipp. Tipsa gärna om ni ser något bra erbjudande.. Kravet är att det ska vara gediget. Snart kommer vi ju ha två ligister som klättrar upp och ner :)

Lägger in några kort men dum som man är glömde jag ta före bilder..

Sist men inte minst, lilla Troysan är numera blöjfri och stor nog att cykla som en fartdåre. Mammas stora kille!

Av Khim Falanius - 20 juli 2012 22:58

Vi bor så långt från varandra att det är helt fantastiskt att kunna få vara med och fira denna prinsessas ettårsdag! Nu är Eira och hennes fina familj på landet här i Jönköping och även om vi kommer ses hela tiden så är det skönt att veta att dom är nära.

Jag är ledsen Malin men Stockholm ringde och ni är vräkta. Tur för er så har jag extrarum!

Av Khim Falanius - 19 juli 2012 18:02

Vill helst att dagen ska ta slut men då dygnet uppenbarligen inte tänker bli kortare för min skull får man underhålla sig själv.
Troy leker med grannbarnen och jag har lånat in hans tv med dvd till mitt rum. Hyrt 2 filmer och jag börjar med sen som Tobbe ej vill se. Hoppas att den är bra nu :)

Av Khim Falanius - 19 juli 2012 11:40

Min stackars man är lite stressad.

Även om vi numera har en planerad dag för födelse så kan det ju bli tidigare. Jag gick över med vår första och det känns inte alls som att det ska bli tidigare den här gången.

Nu har jag iallafall lovat min man att packa BB väskan och skriva det som man liksom får plocka i sista sekund.
Här kommer listen på det jag ska ha med. Skulle gärna visa den enorma klädhög som bebisen ska ha men då ser ni ju om det är grabbiga kläder eller flickiga..

Är det något som jag glömt???

Av Khim Falanius - 18 juli 2012 22:15

Äntligen kan man nu blogga från mobilen! Så nu blir det uppdateringar att vänta :)

Ovido - Quiz & Flashcards