khimfalanius

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Ny vecka! Nya löften!

Av Khim Falanius - 17 september 2012 07:34

Måste tacka min fina kusin igen för tipset om veckolöften. Det är otroligt givande att säga löften och hålla dom. Annat är det så lätt att säga tex, nu blir det inget mer godis eller dricka och sen efter en vecka sitter man där med ångest i själen och sockerbomber i munnen.. Veckan som gått hade jag ingen dricka som löfte. Dock ok med Ramlösa om jag vill ha kolsyra. Det har gått galant. Men inte helt lätt. Under min graviditet drack jag mer dricka än vad jag brukar och gärna coca cola. Att jag undrar vad det är i cola. Den tog verkligen bort mina huvudvärksattacker och tog bort illamåendet. Tog typ 2 veckor och sen va jag beroende.. Känns väl sådär! Men ingen cola har druckits den här veckan och plötsligt känner jag mig lite rehabiliterad :) tanken är nu att dricka blir ngt man får på helgerna. Så som det ska vara. Funderar dock på att köpa en riktig soda streamer. Kanske är en bra investering..

Igår satt Vi hemma och kollade lite på ekonomin. Har helt glömt hur jäkla pank man blir när man är mamma ledig.. Blir väl inte bättre av att det ska köpas sjukt mycket saker nu. Alla i familjen behöver kläder och utkläder. Dock har Troy redan fått de stora sakerna. Skönt!

Jag fick ett ryck när jag va gravid och rensade ut alla mina kläder. Hade otroligt mycket som va i extremt dåligt skick så jag kastade allt som inte va fint! På ett sätt bra då jag är trött på urblekta och noppriga kläder men på ett annat sätt korkat då jag nu har en flyttlåda med kläder kvar.. Oj oj!

Har du några tips gällande mat och ekonomi? Hur gör ni hemma för att spara pengar och dra ner på kostnader? Vi ska nu sätta stopp för skräpmat och utemat. Visst om det är helg och vi är på äventyr en heldag men annars är det stopp. Det är ju bara positivt när man vill gå ner i vikt med.

Vi har länge kört med veckomeny. Brukar bli mellan sön-tors för sen kommer helgen och man vill vara lite mer spontan. Men de senaste gångerna tycker jag att det har kostar ganska mycket när vi handlat ändå.

Veckomenyn för den här veckan lyder:
* mån: spaghetti och köttfärssoppa med ost och skinkgifflar. Här ska det bakas och frysas in idag
* tis: stuvade makaroner och falukorv
* ons: köttfärslåda med potatis och sallad
* tors: kyckling, skruvpasta och sås med grönsaker

Thats it!

Veckolöften:
* inget bröd
* minst 30 minuters promenad själv utan barn eller vagn. Lilla Zappa får dock följa med :)

Nu ligger lillan och håller på att somna om. Troy ligger i sitt rum och sover han med. Hoppas att han inte vaknar och är sjuk. Känns som att det kan vara på gång.

Just det, vet inte om jag redan skrivit det men mina invägningar är nu på fredagar så nu väntar jag bara på att kroppen ska bli bra nog träna. Tar nog tyvärr ngn vecka till..

Ha en underbar vecka nu!
Kram

 
 
Mormor

Mormor

19 september 2012 22:15

Älskar denna söta lilla varelse och hans lilla syster. Längtar efter er kram

http://www.halsans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Khim Falanius - 23 januari 2013 22:12

Verkar inte som att vi ska få bli friska i den här familjen. Orkar inte ens skriva vad som avlöst det senaste men förhoppningsvis är det bättre till helgen. Tycker egentligen mest synd om mannen min. Han unnar sig aldrig tid att gå ut och festa till ...

Av Khim Falanius - 15 januari 2013 21:07

Herre jäklar vilket pass. Har kört ett Spinningpass som heter duga. Det va första gången ledaren körde det själv med. Intervall, högintensitet och fantastiskt jobbigt. Men ack vad jag har saknat att svettas som ett djur och nästintill känna blodsmak ...

Av Khim Falanius - 14 januari 2013 21:18

Jag fullkomligt älskar att rutinerna satt fart igen. Troy har dagis på tis-tors så måndagar och fredagar krävs det lite mer ansträngning! Känns bra för samvetet och man får lite kvalité tid med lilleman! Han är dock inte den roligaste killen just nu....

Av Khim Falanius - 12 januari 2013 20:16

Av Khim Falanius - 12 januari 2013 20:09

2012 va ett så underligt år. Fylld med liv eftersom att jag va gravid men fylld med medvetenhet om döden efter bilolyckan. Detta är absolut ingenting som jag mår dåligt av idag eller ältar men ibland kommer det flashbacks. Framförallt då jag kör den ...

Ovido - Quiz & Flashcards