khimfalanius

Alla inlägg under november 2010

Av Khim Falanius - 6 november 2010 13:12

Kom hem lite innan 04 idag från jobbet och det va underbart mysigt hemma. Innan jobbet bytte jag gardiner i vardagsrum och köket. Blev faktiskt jättefint. Dock är det Indiska stämmning på lägenheten nu och jag är inte alls sugen på den stilen längre men med tanke på att det förhoppningsvis blir flytt i framtiden så har jag ingen lust att lägga ut pengar på nya inredning. Visst lite småasker vill man ju alltid göra och det är viktigt men köpa nya gardiner och sy upp till den här lägenheten känns helt onödigt.


När jag kom hem i natt hade Tobbe lämnat Troys lilla lampa tänd i hans rum. (ja Troy sover fortfarande hos hos, i sin säng, jag är inte redo att släppa in honom i sin stora säng på hans rum..) det va så varmt och mysigt med lampans sken och vår nyinredda lägenhet.


Älskar att komma in i sovrummet och höra Troy lilla och snufsa. Jag blir så harmonisk av att höra hans andetag och känna hans doft. Den harmoniska känslan försvann dock när han vaknade med ett illvrål klockan 06.00 Stackars Tobbe släpade sig upp och kämpade med att underhålla Troy på ett så tyst sätt som möjligt. Det gick sådär. Och med det menar jag att det är svårt att tysta en liten kille som har humör som en atombomb. Hans tålamod framförallt existerar inte. När han vaknar på den sidan vill säga. Jag hör hur stressad Tobbe blir och han leker för fulla muggar för att Troy ska vara nöjd. Helt ärligt så stressar min stackars man för mycket för att inte störa mig. Jag vaknar ändå och med tanke på att jag ej köpt öronproppar får jag faktiskt skylla mig själv.


När klockan blir lite innan 12 ger jag upp och från det att gardinern åker upp känns det som att det kokar i mig. Va jobbigt det är att ha den känslan med sig från det att man går upp. Jag känner mig så sjukt missnöjd och irriterad. Alla tankar man kan ha strömmar genom huvudet. Tobbe har gjort planer för dagen och det blir burger King och sen tända ljus för dom vi älskar och saknar. Jag har efterfrågat att Tobbe ska hitta på lite mer planer och när han sa det blev jag glad och ansträngde mig verkligen för att inte smitta av mitt kassa humör på honom.


Jag skäms lite för att skriva det som komma skall men är du tjej så tror jag att du kan känna igen dig:


Hur jäkla svårt kan det vara att gå ner i vikt? Det är ju så pinsamt att man inte bara slutar äta. Det är inte direkt svårt med tanke på att man bara ska äta rätt och röra på sig. Min träning har kommit igång med och älskar men att äta skit älskar jag fortfarande lika mycket. Visst har jag dragit ner på det men det räcker inte om man vill gå ner. Jag kan bli så arg på mig själv när jag hör mina egna tankar. det låter ungefär så här:

Jag vill gå ner, trivs inte med att vara i den storleken jag är. Eller framförallt så vill jag bli mer tränad och stark. Men sen samtidigt vill jag köpa snickers och äta burger king för det är ju helg.,. Snacka om ursäkter. Det är så lamt! Va fan har jag ingen karaktär? Det är inte direkt som att jag vill tappa 20 kilo. Det handlar om ca 10 och så svårt är det inte. men men, idag är en sån dag då det inte är kul att göra i ordning sig och så har man vara sig själv att skylla.


Nu tycker säkert du att jag är elak mot mig själv och att man ska vara nöjd med sig själv men det är jag. Det är inte så att jag inte gillar mig eller tycker att jag ser illa ut. Men alla har vi ett mål och mål är pissjobbiga om man känner att man inte gör allt för att nå dem.


Ja ja, det blev en rörig bliogg fylld med skitsanck, ångest, skräpmat, mysig familj och jobblust som är på botten idag. men men, vad sägs om att jag duschar nu och lägger ner att tycka synd om själv.. Ha ha, kan tro att jag har pms idag. känner mig som en galen bitch med attitydsproblem..


Ha en skön lördag people

Av Khim Falanius - 3 november 2010 01:58

Ibland när man vaknar känns det ok och sen efter 15 minuter inser man att man borde sova bort dygnet. Jag jobbade natt och vaknade 100 gånger innan uppstigningen va ett faktum. Dvs klockan 14:00.


I kylen fanns ett gäng potatisar och en falukorv som skulle förberedas för att entra min familjs magar och Troy skulle upphämtas klockan 15:00. Yrvaken skippade jag mascaran och tillät mig se ut som ett monster beroende av koffein för att hålla mig vaken. Kom till dagis för att upptäcka att jag glömt vagnen. Nu ska det tilläggas att det inte är långt att gå men med en son på ett och ett halvt år så är det en lååång sträcka då han går i den riktning som behagar honom. Det ösregnar och han tillåter mig gladeligen att bära honom. Det i sig låter ju inte jobbigt då han väger lite över 12 kilo men med tanke på att han slänger sig i vilken riktning som helst och att det fullkomligt spöar regn på oss så va det en pärs. Vi kom hem och jag kände mig ändå lite lycklig över det som jag väljer att se som ett kramkalas på vägen hem och då va det dags att göra mat. Lillen har krånglat med maten ett bra tag men idag gick potatismos, broccoli och falukorv hem (tack Pia för inspirationen).


Klockan blev snabbt halv fem och min älskling kom hem från jobbet. Då är det dags att skynda till spinningen tillsammans med min kära kusin.


Favoritledaren Stefan körde ett stenhårt pass och under passets gång skedde den stora förvandlingen av min dag. Trött och jäklig satt jag på min cykel och kämpade med blodsmak i munnen och då hörde jag DET. Med DET menar jag en person av kvinnligt kön som va överkäck. Hon tjoade och tjimmade och lät som att hon egentligen ville vara ledaren av passet. Jag hatar när vissa personer sitter och låter som att de såå engagerade och pigga. VA FAN! Jag har hört dig du behöver inte låta som en för gammal "jag fjäskar för fröken varant". När instruktören frågar är ni med så är du en sån som ska låta högst. När det är dags att ta i skriker du gärna till med en käck stämma att -JAAA nu kör vi.


JAG HATAR den här sortens deltagare. Nu kan det låta som att jag är arg för att inte jag är pigg men så är det inte. Jag kan också tjimma och låta som gårdstanten som dricker lådvin som påvisar sin cykelglädje men jag väljer att koncentrera mig på att träna.


Visst jag kan erkänna att bristen på sömn kan vara en bidragande orsak till min ilska och denna flipp som personen i fråga egentligen inte alls förtjänade satt kvar resten av kvällen. När jag kom hem gjorde jag en omelett och satt arg i min soffa och förberedde mig på att jobba natt. Det humöret har börjat lätta först nu klockan 02:51. Hur tusan kan något reta en så vida pass att man tappar allt och bara vill skrika på alla som tilltalar en? Så här runt klockan 02:00 kom jag på det! jag har knappt ätit något idag. Jag är som en redig karl som blir tokig varenda gång magen råkar knorra eller ens luta åt en hungerkänsla. Det här dygnet är förstört men i morgon ska jag se till att äta ordentligt innan Body pump passet. MEN jag varnar dig som kan tänkas gå på det passet i morgon. -Är du överkäck ska jag kasta stångjäveln på dig!!!



Av Khim Falanius - 2 november 2010 03:46

Så mycket som händer samtidigt som det står helt still. Har inte uppdaterat min lilla blogg på otroligt länge. Det har gått så lång tid att jag fått total skrivångest och därför bara tänkt vad jag ska skriva. Så när man väl sätter sig blir det stopp i huvudet. Har så mycket jag vill berätta. Tänkte uppdatera på 2 olika fronter denan gång.


1: HUS!! vi har hus på gång. DVS om Jönköpings kommun tycker som vi. Om allt går bra blir det en tomt 1.8 mil från Jönköping. Tomten är på 4000 kvadratmeter och huset är från Smålandsvillan. Ett klassikt rött hus med vita knutar och ett dubbelgarage. Huset heter Kalmar.


Vi ska då bo i en liten by med ca 7 hus. Våran vy framför huset blir en enorm äng och från våra trädgård ser man en mindre väg och en ladugård. Så underbart!

Vi håller tummarna för att kommunen tycker att det ser bra ut med. Blir det så att de vill göra en mindre tomt kommer vi hoppa av. Det är inte så att vi behöver 4000 kvadratmeter men tomten är väldigt djup så det är bredden till eventuellt nästa granne som önskas. Tanken är att vi ska behålla vild äng mellan oss och grannen.  Tänk vilken syn på morgonen. Gå ut och hämta in egenodlade grönsaker och andas in frisk lantlig luft. Sen när det är lagligt i allmänhetens ögon dvs lunch blir det ett glas vin på altanen och en promenad innan så man känner sig nyttig! Åhh vilka planer vi har..


2: VIKT

Har äntligen fått tillbaka min lust för träning. Min kusin gör det bara lättare för mig eftersom att hon är med och kör stenhårt. Tanken är att hinna med 3 träningspass/veckan, Ibland 4. Det blir Spinning och Bodypump på kvällarna och några/någon tidig morgon på gymet innan Troy vaknar och Tobbe ska till jobbet. Nu ska det nog bli lite ordning på det här med =)

Jag funderar på att lägga ut mått och vikt på min blogg samt att ta förebilder för att i senare skede lägga ut dem med mina målbilder. Ska känna efter så får vi se hur modig jag är!


Det va alles för denna gången. Har så många bilder jag vill lägga in men det får bli när vi har köpt in våran externa hårddisk. Datorn är överfull coh trög så det projektet få snällt vänta!



Ovido - Quiz & Flashcards