khimfalanius

Alla inlägg under september 2012

Av Khim Falanius - 17 september 2012 21:35

Jag gillar verkligen söndagar och måndagar. De symboliserar liksom slutet och början på veckan så hur de andra dagarna har varit kvittar om dessa två dagar bli bra.

En bra dag har det verkligen varit. Troy har dock varit lite hängig så vi får se om det bryter ut eller inte. Men vi har underhållt oss hela dagen minsann. Vi har bakat ost och skink gifflar, chokladbollar och testat att göra soppa. Allt blev kanon. Troy skulle göra egna bollar men valde att göra korvar.. Hmm, han menade verkligen mat korvar men du kan ju tänka dig hur bruna korvar ser ut.. Dom får han behålla själv!

Efter en dag i köket va det dags för Egentid i form av musik i lurarna, Zappa i kopplet och joggningskorna på. Blir dock inget springande ännu.. Idag överdrev jag lite känner jag nu men det va ändå underbart. Blev 4,6 km och halva vägen i skogen. Åhhh va jag längtar efter att få köra lite hårdare och jag längtar efter en Spinningcykel! Men det kommer... Jag vet.. Men jag vill nu!

Frukosten va också intressant idag. Första dagen utan bröd. Har blivit så många mackor under min graviditet så det är en tung vana att bryta. Men det blev en smothie och 2 knäckemackor. Färska blåbär smakade Mumma.

I morgon vill jag att mina betyg kommer på posten så jag kan ta en tur till stan för att lägga upp en plan. Mkt kul framöver hoppas jag :)

Håller även alla tummar och tår för att Troy inte blir sjuk. Ska äntligen träffa Lisa och Kajsa på onsdag men de vill ju inte ha dit en smitta.. Jag vill! Hoppas!

Sov gott nu ?

Av Khim Falanius - 17 september 2012 07:34

Måste tacka min fina kusin igen för tipset om veckolöften. Det är otroligt givande att säga löften och hålla dom. Annat är det så lätt att säga tex, nu blir det inget mer godis eller dricka och sen efter en vecka sitter man där med ångest i själen och sockerbomber i munnen.. Veckan som gått hade jag ingen dricka som löfte. Dock ok med Ramlösa om jag vill ha kolsyra. Det har gått galant. Men inte helt lätt. Under min graviditet drack jag mer dricka än vad jag brukar och gärna coca cola. Att jag undrar vad det är i cola. Den tog verkligen bort mina huvudvärksattacker och tog bort illamåendet. Tog typ 2 veckor och sen va jag beroende.. Känns väl sådär! Men ingen cola har druckits den här veckan och plötsligt känner jag mig lite rehabiliterad :) tanken är nu att dricka blir ngt man får på helgerna. Så som det ska vara. Funderar dock på att köpa en riktig soda streamer. Kanske är en bra investering..

Igår satt Vi hemma och kollade lite på ekonomin. Har helt glömt hur jäkla pank man blir när man är mamma ledig.. Blir väl inte bättre av att det ska köpas sjukt mycket saker nu. Alla i familjen behöver kläder och utkläder. Dock har Troy redan fått de stora sakerna. Skönt!

Jag fick ett ryck när jag va gravid och rensade ut alla mina kläder. Hade otroligt mycket som va i extremt dåligt skick så jag kastade allt som inte va fint! På ett sätt bra då jag är trött på urblekta och noppriga kläder men på ett annat sätt korkat då jag nu har en flyttlåda med kläder kvar.. Oj oj!

Har du några tips gällande mat och ekonomi? Hur gör ni hemma för att spara pengar och dra ner på kostnader? Vi ska nu sätta stopp för skräpmat och utemat. Visst om det är helg och vi är på äventyr en heldag men annars är det stopp. Det är ju bara positivt när man vill gå ner i vikt med.

Vi har länge kört med veckomeny. Brukar bli mellan sön-tors för sen kommer helgen och man vill vara lite mer spontan. Men de senaste gångerna tycker jag att det har kostar ganska mycket när vi handlat ändå.

Veckomenyn för den här veckan lyder:
* mån: spaghetti och köttfärssoppa med ost och skinkgifflar. Här ska det bakas och frysas in idag
* tis: stuvade makaroner och falukorv
* ons: köttfärslåda med potatis och sallad
* tors: kyckling, skruvpasta och sås med grönsaker

Thats it!

Veckolöften:
* inget bröd
* minst 30 minuters promenad själv utan barn eller vagn. Lilla Zappa får dock följa med :)

Nu ligger lillan och håller på att somna om. Troy ligger i sitt rum och sover han med. Hoppas att han inte vaknar och är sjuk. Känns som att det kan vara på gång.

Just det, vet inte om jag redan skrivit det men mina invägningar är nu på fredagar så nu väntar jag bara på att kroppen ska bli bra nog träna. Tar nog tyvärr ngn vecka till..

Ha en underbar vecka nu!
Kram

Av Khim Falanius - 17 september 2012 07:34

Måste tacka min fina kusin igen för tipset om veckolöften. Det är otroligt givande att säga löften och hålla dom. Annat är det så lätt att säga tex, nu blir det inget mer godis eller dricka och sen efter en vecka sitter man där med ångest i själen och sockerbomber i munnen.. Veckan som gått hade jag ingen dricka som löfte. Dock ok med Ramlösa om jag vill ha kolsyra. Det har gått galant. Men inte helt lätt. Under min graviditet drack jag mer dricka än vad jag brukar och gärna coca cola. Att jag undrar vad det är i cola. Den tog verkligen bort mina huvudvärksattacker och tog bort illamåendet. Tog typ 2 veckor och sen va jag beroende.. Känns väl sådär! Men ingen cola har druckits den här veckan och plötsligt känner jag mig lite rehabiliterad :) tanken är nu att dricka blir ngt man får på helgerna. Så som det ska vara. Funderar dock på att köpa en riktig soda streamer. Kanske är en bra investering..

Igår satt Vi hemma och kollade lite på ekonomin. Har helt glömt hur jäkla pank man blir när man är mamma ledig.. Blir väl inte bättre av att det ska köpas sjukt mycket saker nu. Alla i familjen behöver kläder och utkläder. Dock har Troy redan fått de stora sakerna. Skönt!

Jag fick ett ryck när jag va gravid och rensade ut alla mina kläder. Hade otroligt mycket som va i extremt dåligt skick så jag kastade allt som inte va fint! På ett sätt bra då jag är trött på urblekta och noppriga kläder men på ett annat sätt korkat då jag nu har en flyttlåda med kläder kvar.. Oj oj!

Har du några tips gällande mat och ekonomi? Hur gör ni hemma för att spara pengar och dra ner på kostnader? Vi ska nu sätta stopp för skräpmat och utemat. Visst om det är helg och vi är på äventyr en heldag men annars är det stopp. Det är ju bara positivt när man vill gå ner i vikt med.

Vi har länge kört med veckomeny. Brukar bli mellan sön-tors för sen kommer helgen och man vill vara lite mer spontan. Men de senaste gångerna tycker jag att det har kostar ganska mycket när vi handlat ändå.

Veckomenyn för den här veckan lyder:
* mån: spaghetti och köttfärssoppa med ost och skinkgifflar. Här ska det bakas och frysas in idag
* tis: stuvade makaroner och falukorv
* ons: köttfärslåda med potatis och sallad
* tors: kyckling, skruvpasta och sås med grönsaker

Thats it!

Veckolöften:
* inget bröd
* minst 30 minuters promenad själv utan barn eller vagn. Lilla Zappa får dock följa med :)

Nu ligger lillan och håller på att somna om. Troy ligger i sitt rum och sover han med. Hoppas att han inte vaknar och är sjuk. Känns som att det kan vara på gång.

Just det, vet inte om jag redan skrivit det men mina invägningar är nu på fredagar så nu väntar jag bara på att kroppen ska bli bra nog träna. Tar nog tyvärr ngn vecka till..

Ha en underbar vecka nu!
Kram

Av Khim Falanius - 13 september 2012 20:16

Har haft en helt grym dag och rört på mig riktigt mycket. Om man jämför med innan vill säga.. Mannen tittar på hockey med lillan på bröstet. Troy får vara vaken en stund till. Jag har livat Tobbe att kolla på hockeyn med honom lite mer den här säsongen men idag föll min prio på annat. Jag har lyxat på ordentligt!!

Åkte till Ica. Köpte en burk med nutella (som jag ska äta rätt ur!) hyrt en romantisk komedi/drama. Köpt 2 tidningar varav en är "hälsa" haha, passar bra med nutellan :)

Livet är bra underbart ibland!!

Skickar med lite bilder från dagen. Fina Maria, tack för fikan!
Kram

Av Khim Falanius - 10 september 2012 21:31

Känner mig lite splittrad. I morgon börjar Tobbe jobba igen och nu ska allt börja som vanligt igen. Rutiner ska skapas och jag ska vara hemma. Jag ska inte jobba. Vet inte varför det känns så konstigt men jag har alltid gillat att jobba. Vet att jobbet alltid finns kvar och att man aldrig får tillbaka den här underbara Bebistiden men jag har på ngt sätt alltid satt mitt värde i mina olika yrken som jag haft. Så det ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan jag varvat ner eller tagit på mig några jobbpass i månaden..

I morgon ska Troy dessutom till dagis kl 8.30-13.30 Det ska han varje tis,ons och fre. Ska tillägga att Troy är i en period som är helt fruktansvärd!! Han är så trotsig att jag får bita mig i läppen varannan minut för att inte skrika högt och säga fula ord. Idag har det varit den absolut värsta dagen. Han vaknad glad och sen gick det utför. Orkar inte ens skriva om det! Så i morgon när kläderna ska på, frukosten ska ätas, och tänderna ska borstas blir det nog lagom bråkigt..
Ska inte ta ut det i förskott utan istället kämpa för att vara positiv och glad på morgonkvisten.

För övrigt är detta på gång:
* letar ny säng
* har börjat med veckolöfte, tack för tipset Angie!
* har tappat alla gravidkilon plus ett halv kilo så nu e jag taggad att fortsätta! Har en kropp som är en degklump så det ska bli skönt att röra på sig och känna sig lite normal.
* ska träffa flera jobbarkompisar i morgon, längtar så!

* OCH efter ensam mamma söker ska jag stendäcka i min underbara, lilla, knöliga, sneda säng!

Stor kraaaam

Och ni, ledsen men jag orkar inte läsa vad jag skrivit så eventuella stavfel och autokorrogering får snällt vara kvar.. Sorry!

Av Khim Falanius - 8 september 2012 12:09

Blev ngt fel med förra inlägget så bästa bilden uteblev.

Av Khim Falanius - 8 september 2012 12:06

Världens gladaste kille har varit och klippt sig Samtidigt med sin pappa. Det är första gången som det har fungerat. Det kan vara så att jag klippte honom i en timme med sn all sax utan att fatta att det gjorde ont.. Han sa aj men jag tyckte att han fjantade sig.. Hmm mamma poäng??

Iallafall, idag kommer familjen Eriksson/stankovic till oss under kvällen och då kommer ju kompisen Neo så då ville Troy vara fin. Det börjar tidigt :)

Vi va på Eurostop och frisören heter Erika. Hon va kanon med barn. Rekommenderas starkt!

När det va dags att lägga i färg i håret va Troy helt bestämd på hur det skulle se ut. Röda stjärnor och grön tuppkam med lilla topp. Troy älskar att pimpa sig. En liten modekille!

Av Khim Falanius - 7 september 2012 18:47

Denna veckan har bidragit med flera lärdomar! Tänkte dela med mig av detta för att göra ditt liv lite mer lärorikt. Ok, nu kommer visdomen..

* städa inte hemmet innan hantverkare ska byta alla fönster
* baka piroger tar lååång tid trots suveräna hjälpmedel
* längtan efter vuxenkramar med min man är enorm men faktum är att jag har just nu hängbuk! Hängbuk och vuxenkramar matchar ej!
* även i fattiga tider så kommer jag aldrig ge upp hårfin. Det är den bästa frisören som finns. Jessica är en Gudinna med sax och hårfärg! Bilden nere på den snygga blondien är Jessica!
* team sportia rockar! Köpte vinteroverall och Viking vinterkängor till Troy för 999 kr! Perfekt!
* sömn är överskattat
* kräkfläckar på kläder är modernt. Det visar liksom att " jag är åtråvärd, jag har fått ligga en gång"
* flasköl är gott
* det är för jäkla skönt att inte vara gravid

Slut på visdomen! Här kommer bilder!

Ovido - Quiz & Flashcards