khimfalanius

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Måndag ?

Av Khim Falanius - 17 september 2012 21:35

Jag gillar verkligen söndagar och måndagar. De symboliserar liksom slutet och början på veckan så hur de andra dagarna har varit kvittar om dessa två dagar bli bra.

En bra dag har det verkligen varit. Troy har dock varit lite hängig så vi får se om det bryter ut eller inte. Men vi har underhållt oss hela dagen minsann. Vi har bakat ost och skink gifflar, chokladbollar och testat att göra soppa. Allt blev kanon. Troy skulle göra egna bollar men valde att göra korvar.. Hmm, han menade verkligen mat korvar men du kan ju tänka dig hur bruna korvar ser ut.. Dom får han behålla själv!

Efter en dag i köket va det dags för Egentid i form av musik i lurarna, Zappa i kopplet och joggningskorna på. Blir dock inget springande ännu.. Idag överdrev jag lite känner jag nu men det va ändå underbart. Blev 4,6 km och halva vägen i skogen. Åhhh va jag längtar efter att få köra lite hårdare och jag längtar efter en Spinningcykel! Men det kommer... Jag vet.. Men jag vill nu!

Frukosten va också intressant idag. Första dagen utan bröd. Har blivit så många mackor under min graviditet så det är en tung vana att bryta. Men det blev en smothie och 2 knäckemackor. Färska blåbär smakade Mumma.

I morgon vill jag att mina betyg kommer på posten så jag kan ta en tur till stan för att lägga upp en plan. Mkt kul framöver hoppas jag :)

Håller även alla tummar och tår för att Troy inte blir sjuk. Ska äntligen träffa Lisa och Kajsa på onsdag men de vill ju inte ha dit en smitta.. Jag vill! Hoppas!

Sov gott nu ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Khim Falanius - 23 januari 2013 22:12

Verkar inte som att vi ska få bli friska i den här familjen. Orkar inte ens skriva vad som avlöst det senaste men förhoppningsvis är det bättre till helgen. Tycker egentligen mest synd om mannen min. Han unnar sig aldrig tid att gå ut och festa till ...

Av Khim Falanius - 15 januari 2013 21:07

Herre jäklar vilket pass. Har kört ett Spinningpass som heter duga. Det va första gången ledaren körde det själv med. Intervall, högintensitet och fantastiskt jobbigt. Men ack vad jag har saknat att svettas som ett djur och nästintill känna blodsmak ...

Av Khim Falanius - 14 januari 2013 21:18

Jag fullkomligt älskar att rutinerna satt fart igen. Troy har dagis på tis-tors så måndagar och fredagar krävs det lite mer ansträngning! Känns bra för samvetet och man får lite kvalité tid med lilleman! Han är dock inte den roligaste killen just nu....

Av Khim Falanius - 12 januari 2013 20:16

Av Khim Falanius - 12 januari 2013 20:09

2012 va ett så underligt år. Fylld med liv eftersom att jag va gravid men fylld med medvetenhet om döden efter bilolyckan. Detta är absolut ingenting som jag mår dåligt av idag eller ältar men ibland kommer det flashbacks. Framförallt då jag kör den ...

Ovido - Quiz & Flashcards